Hundetandlægen i Helsingør

Tandrensning af hund
Sådan hjælper du din hund til sundere mund.

Hvis du ønsker, at vi foretage tandbehandling på din hund her i Arken Dyrlægehuset, så garanterer vi, at du og din hund får:

• en rolig og tryg oplevelse
  • individuel tilpasning for hver patient
  • special uddannet behandler med stor viden og faglig kompetence inden for tandpleje og tandsygdomme
  • anvendelse af professionelt og sikkert apparatur
  • udarbejdelse af tandkort, tandjournal samt forebyggende plan.
  • imødekommende og kærlig ind -og udskrivning samt højt niveau af service og information.

Mere en 80 % af alle hunde har tandlidelser. Derfor er det vigtigt, at du husker at være lige så opmærksom på din hunds mundhygiejne, som på din egen. Hos Arken Dyrlægehuset er vi eksperter i tandbehandling hos dyr og vi har vores egen tanddyreklinik.  Vores dygtige tanddyrlæge har mere end 25 års erfaring inden for tandbehandlinger, herunder tandrensning af hund.

Hos Arken Dyrlægehuset tilbyder vi tandeftersyn og tandrensning af hund såvel som mere avancerede tandbehandlinger til hunde i vores klinik i Helsingør. Vores dygtige tand-team hjælper med at sikre din hund en sund og rask mund og fjerner smerte og infektion i mundhulen. Herved mindskes risikoen for sygdom som paradontose, der kan udvikle sig til sygdom i hele kroppen.

Hvorfor tandrensning af hund er vigtig?

En god og sund mundhygiejne hos din hund er vigtig for at sikre din hund sunde og raske tænder, ligesom tandrensning af hund kan være med til at forebygge eventuelle tandsygdomme, der kan blive et problem på længere sigt. En effektiv og grundig rensning af tænder på hunde er med til hurtigt at afhjælpe eventuelle problemer og sygdomme, så du kan sikre din hunds helbred.

Den bedste måde at forebygge tandsygdomme hos din hund på er ved at vænne hunden til berøringen af tænder og gummer, samt tandbørstning fra hunden er hvalp. Plak er en af de helt store syndere, når det kommer til hundens mund- og tandsundhed, og ved at børste hundens tænder dagligt kan plakken reduceres med op til 80%. Som hos dig selv er regelmæssige tandrensninger væsentlige, for at holde tænder og tandkød sundt og frit for infektion. Når din hund har fået sin første tandrensning hos os, lægger vi sammen en forebyggende plan, der fortæller, hvorledes du bedst passer din hunds tænder fremover. Tandproblemer er meget racebestemt og nogle racer er voldsomt disponerede, mens andre mindre. Du kan altid spørge os til råd vedrørende din race og vi tilbyder gratis tandtjek (uden bedøvelse).

Hvornår er det nødvendigt med tandrensning på hund?

Har du lugtet til din hunds ånde i dag? Dårlig ånde er ikke normalt! Det er der i mod et symptom på infektion i mundhulen. Infektion i munden kaldes tandkødsbetændelse og det er den, der behandles, når hunden får en tandrensning.  Hvis tandkødsbetændelsen ikke behandles i tide, kan den udvikle sig til paradontose. Paradontose er infektion, der spreder sig videre ned i knoglen og altså omkring tændernes hæfte i knoglen. Løse tænder er tegn på alvorlig paradontose og bør behandles omgående. Følgende er tegn på, at du bør bestille tid til tandrensning af hund:

• Lugt fra munden
  • Rødt og betændt tandkød
  • Smasken og savlen, Blister
  • Løse tænder
  • Brune belægninger/ tandsten
  • Ændret adfærd
  • Ændret appetit
  • Ømhed for berøring i hovedet.

Oplever du tegn på dette, står vi hos Arken Dyrlægehuset klar til at hjælpe med et grundigt tandeftersyn og tandrensning af hund. Og som nævnt tilbyder vi altid et gratis tandeftersyn uden bedøvelse.

Hvad koster tandrensning af hund?

Prisen på tandrensning af hund afhænger af den enkelte behandling samt hundens vægt, hvorfor prisen også kan variere fra behandling til behandling. Som udgangspunkt vil prisen ligge et sted mellem 1.600 og 3.500 kr. for tandrensning af hund. Har du vetplan sundhedsordning til din hund, sparer du typisk 400 kr. på en tandrensning.

Er det blevet tid til tandrensning af din hund? Så bestil tid til et gratis tandtjek på 48 47 65 01 eller på [email protected]